ENLI laver vejledning om markedsføring til virksomheder Der mangler klare retningslinjer for, hvad virksomheder må bruge i deres markedsføring. Derfor laver Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien en vejledning til virksomhederne om, hvilket materiale der må anvendes og hvornår.

Må virksomheder bruge behandlingsvejledninger fra medicinske selskaber, hvis det kan gavne virksomheden, eller må industrien bruge materialer fra Medicinrådet i sin markedsføring? Det er nogle af de spørgsmål, som Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien (ENLI) får en række henvendelser om. Derfor har nævnet besluttet at udarbejde en guideline, der skal vejlede virksomhederne om, hvad de må og ikke må, når det kommer til brug af dokumentation og referencer i markedsføringen. »Vi har truffet beslutningen om at lave en guide, fordi vi...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Dagens Pharma gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få gratis adgang til alle artikler på Dagens Pharma i fire uger. Du modtager også nyhedsbrevet, med de seneste nyheder og historier fra pharmabranchen, fire gange ugentligt (mandag-torsdag). Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind