Fra april 2012 vil regionernes fælles indkøbsorganisation Amgros offentliggøre prisen på indkøb af medicin – men kun for de firmaer, som har været med i udbudsprocessen.

Amgros-direktør: Nordiske landes fælles medicinindkøb danner skole Amgros og Nordisk Lægemiddelforum har udviklet en model for tværnationale udbud og indkøb af lægemidler, som måske kan finde vej til andre EU-lande.
Skriv en kommentar
Pfizer-direktør efterspørger nye betalingsmodeller for at sikre investeringer i antibiotika Det er ofte en dårlig forretning at investere i udvikling af antibiotika. Derfor er der brug for nye betalingsmodeller, mener Anne Bloch Thomsen, som er medicinsk direktør hos Pfizer Danmark.
Skriv en kommentarPfizers smertemiddel sendes i udbud
Skriv en kommentarRemicade er overhalet af biosimilær konkurrent
Skriv en kommentarBiologiske gigtmidler står foran priskrig
Skriv en kommentarGilead indgår økonomisk aftale med Amgros
Skriv en kommentarNovartis: Amgros-udbud var unfair
Skriv en kommentarParallelimportører kritiserer medicinudbud
Skriv en kommentar
Sundhedsøkonom om Medicinrådet: »Det har bestemt været i stand til at gøre en forskel i forsøget på at lave priskonkurrence« Medicinrådets årsrapport viser, at rådet er lykkedes med at gøre en forskel på prissiden, lyder det fra sundhedsøkonom Trine Kjær. Den viser desuden, at godt halvdelen af sagerne bliver behandlet til tiden. Det glæder Lægemiddelindustriforeningen, som dog savner mere transparens i afslag.
Skriv en kommentar
Amgros undersøger nye betalingsmodeller: »Det er vigtigt, at vi har både de nye og ældre antibiotikaprodukter på markedet« Det kan sjældent betale sig for medicinalindustrien at udvikle nye antibiotika og fastholde ældre produkter på markedet. Derfor er Amgros i gang med at undersøge nye, alternative betalingsmodeller, lyder det fra Flemming Sonne, administrerende direktør.
Skriv en kommentar
Adam Steensberg: »Vi har aldrig stået så stærkt« Zealand Pharma, som fylder 25 år i efteråret, har siden foråret 2022 været igennem en større strategiændring. Selskabet satser hårdt på at komme ind på markedet for overvægt, og så har virksomheden en ‘juvel’, som administrerende direktør Adam Steensberg spår kan føre selskabet langt.
Skriv en kommentar