Lægemiddelindustriens etiske nævn, ENLI, har ikke tidligere hørt om, at medicinalfirmaer får analyseinstitutter som Gallup til at ringe speciallæger op og f.eks. udspørger dem om deres erfaringer med specifikke lægemidler som et led i skjult reklame eller en strategi til at forbedre deres egen markedsføring. Derfor kan nævnet først forholde sig til, om det skal gribe ind, når det har har fået forelagt nogle konkrete eksempler. Det pointerer Rikke Bækgaard Thomassen, der som sekretariatschef og juridisk granskningsmand selv var inviteret...
Studie af næsens bakterier viser, hvordan nogle kommer, mens andre går
Skriv en kommentarAU informerer 140.000 deltagere, der ikke vidste, at de var med i forskningsprojekt
Skriv en kommentarNovo Nordisk viser vægttab på op til 24 pct. med ny eksperimentel behandling
Skriv en kommentarMedicinrådet gør anbefalinger mere tilgængelige og forståelige for alle
Skriv en kommentarZealand Pharma præsenterer lovende vægttabsresultater med dapiglutide
Skriv en kommentarNy vaccineteknologi snyder kroppen til stærkere immunitet
Skriv en kommentarRegion Midtjylland og Aarhus Universitet indgår ny aftale
Skriv en kommentarFDA lancerer nyt program for at fremskynde lægemiddelgodkendelser
Skriv en kommentarEli Lilly opkøber Verve Therapeutics
Skriv en kommentar