Lægemiddelfirmaer og internetselskaber er i stilhed gået sammen om at udvikle et system, der kan sammenkæde data fra køb af medicin på apoteker med kundernes internetkonti og derved skræddersy onlineannoncer i forhold til bruger helbredsforhold og køb af receptpligtig medicin. Det skriver Bloomberg. Teknikken kaldes ’matchback’ og fungerer ved hjælp af såkaldte datamægleren som f.eks. IMS Health. Mæglerne har gennem en årrække indsamlet flere hundrede millioner receptpligtig optegnelser ved købe dem fra firmaer som Express Scripts og CVS Health, der...
ENLI skærper praksis i forhold til rekommandationer i reklamer ENLI har ændret praksis for lægemiddelrekommandationer således, at det ikke længere er tilladt for medicinalvirksomheder at reklamere for et produkt med henvisning til eksperters off label anbefalinger
Skriv en kommentarStudie af næsens bakterier viser, hvordan nogle kommer, mens andre går
Skriv en kommentarAU informerer 140.000 deltagere, der ikke vidste, at de var med i forskningsprojekt
Skriv en kommentarNovo Nordisk viser vægttab på op til 24 pct. med ny eksperimentel behandling
Skriv en kommentarMedicinrådet gør anbefalinger mere tilgængelige og forståelige for alle
Skriv en kommentarZealand Pharma præsenterer lovende vægttabsresultater med dapiglutide
Skriv en kommentarNy vaccineteknologi snyder kroppen til stærkere immunitet
Skriv en kommentarRegion Midtjylland og Aarhus Universitet indgår ny aftale
Skriv en kommentarFDA lancerer nyt program for at fremskynde lægemiddelgodkendelser
Skriv en kommentarEli Lilly opkøber Verve Therapeutics
Skriv en kommentar