Lægemiddelfirmaer og internetselskaber er i stilhed gået sammen om at udvikle et system, der kan sammenkæde data fra køb af medicin på apoteker med kundernes internetkonti og derved skræddersy onlineannoncer i forhold til bruger helbredsforhold og køb af receptpligtig medicin. Det skriver Bloomberg. Teknikken kaldes ’matchback’ og fungerer ved hjælp af såkaldte datamægleren som f.eks. IMS Health. Mæglerne har gennem en årrække indsamlet flere hundrede millioner receptpligtig optegnelser ved købe dem fra firmaer som Express Scripts og CVS Health, der...
ENLI skærper praksis i forhold til rekommandationer i reklamer ENLI har ændret praksis for lægemiddelrekommandationer således, at det ikke længere er tilladt for medicinalvirksomheder at reklamere for et produkt med henvisning til eksperters off label anbefalinger
Skriv en kommentarNovo Nordisk indfører globalt ansættelsesstop
Skriv en kommentarMisbrug af logo: Lægemiddelstyrelsen advarer imod hjemmesider og opslag på sociale medier
Skriv en kommentarNovo Nordisk ansætter ny medicinsk direktør
Skriv en kommentarCanada godkender Ozempic til behandling af kronisk nyresygdom
Skriv en kommentarFørste behandling til MASH godkendt i EU: Novo Nordisk halser efter
Skriv en kommentarVækst i medicinalindustrien løfter dansk økonomi i 2. kvartal
Skriv en kommentar
Nyt partnerskab vil flytte endoskoper fra risikoaffald til genanvendelse HoliMed er et nyt samarbejdsprojekt mellem industri, hospitaler og forskning, som skal styrke cirkulær økonomi i sundhedsvæsenet og udvikle en model for genanvendelse af medicinsk engangsudstyr. Teknologisk Institut er initiativtager og med på rejsen er blandt andre de store medtech-producenter Ambu og Johnson & Johnson.
Skriv en kommentarNovo Nordisk halverer prisen på diabetesmidler
Skriv en kommentarKapitalfond vil købe selskab bag Danske Lægers Vaccinations Service
Skriv en kommentarLEO Pharma leverer stærke resultater for første halvår: »LEO Pharma er i sin stærkeste position i årevis«
Skriv en kommentar