Novo-direktør regner med to nye blockbustere i USA i 2025

Nye produkter ventes at trække læsset i de kommende år for Novo Nordisk i USA, hvor de eksisterende produkter i 2025 ventes at står for mindre end en tredjedel af omsætningen.
Foto: Novo Nordisk / PR
Foto: Novo Nordisk / PR
AF RITZAU FINANS

Novo Nordisk har en ambition om at have to nye blockbustere med et årligt salg på over 1 mia. dollar på det amerikanske marked i 2025.

Det siger Doug Langa, der er øverste chef for Novo Nordisks nordamerikanske forretning, onsdag på en kapitalmarkedsdag.

Målet er desuden at få væsentligt flere patienter i folden sammenlignet med i dag. Endelig regner Novo med, at omkring 70 pct. af omsætningen i USA vil bestå af nye produkter, mens de produkter, der er på markedet i dag, vil udgøre 30 pct. til den tid.

Novos GLP-1-produkter, Ozempic og Rybelsus, ventes at drive væksten sammen med vægttabsmidlet Saxenda og lidt senere også semaglutid, som ventes lanceret som vægttabsmiddel i 2022.

Salget af insulinprodukterne ventes derimod at skrumpe, mens Novo regner med, at salget i biofarmaforretningen vil bevæge sig sidelæns.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også