»Jeg kommer fra en generation, hvor du aldrig kiggede på dit ur, når du var på arbejde,« siger Montse Jansà, som er landechef for Merck i Danmark.Foto: Merck

Landechef for Merck om generation Z: »Vi bliver nødt til at lytte« Det er vigtigt at tilpasse sig den nye generation, hvis life science-industrien skal blive ved med at kunne tiltrække og fastholde arbejdskraft, lyder det fra Montse Jansà, landechef for Merck i Danmark.

Generation Z, der også er kendt som zoomere, er den første generation, som er digitalt indfødte og aldrig har kendt en verden uden internet. Deres indtog på arbejdsmarkedet har stillet nye krav til ledere og chefer, da den unge generation har taget nye værdier og forventninger til det at være medarbejder med sig. Hos den tyske medicinalvirksomhed Merck arbejder de på at tilpasse sig den nye generation og forene de unges værdier med de eksisterende. Det er essentielt, hvis life...

Prøv Dagens Pharma gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få gratis adgang til alle artikler på Dagens Pharma i fire uger. Du modtager også nyhedsbrevet, med de seneste nyheder og historier fra pharmabranchen, fire gange ugentligt (mandag-torsdag). Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.