Lægemiddelproducenter bruger mere på markedsføring end forskning

Ni ud af ti af verdens største lægemiddelproducenter brugere flere penge på at markedsføre eksisterende produkter end på at udvikle nye. Det skriver britiske BBC på baggrund af tal fra GlobalData. Ifølge den britiske nyhedstjeneste er amerikanske Johnson & Johnson den virksomhed, der bruger flest penge på markedsføring i forhold til udgifterne til forskning, der beløber sig til under halvdelen af de 17.5 mia. dollar, virksomheden brugte til markedsføring af eksisterende produkter. Blandt de ti undersøgte virksomheder – Johnson & Johnson, Novartis, Pfizer, Hoffmann-La Roche, Sanofi, Merck, GSK, Astra...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Dagens Pharma gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få gratis adgang til alle artikler på Dagens Pharma i fire uger. Du modtager også nyhedsbrevet, med de seneste nyheder og historier fra pharmabranchen, fire gange ugentligt (mandag-torsdag). Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind