Studie fastslår konkurrencefordele ved særlige firmanavne

Et studie fra Københavns Universitet viser, at medicinalselskaber med navne hvis forbogstav er et af de første i alfabetet har konkurrencemæssige fordele. Forsker peger på generisk ordination som løsning.
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen
af ulrich quistgaard og ritzau

Når lægerne i dag ordinerer et specifikt produkt til borgerne, sker det fra en liste, der er sorteret alfabetisk efter producenternes navne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også