Nye behandlinger med immunterapi kalder på de største superlativer

‘Gennembrud’. ‘Mirakel’. ‘Revolutionerende’. ‘Banebrydende’. Det er kun nogle af de superlativer, som toneangivende medier hæfter på offentliggørelsen af nye resultater om kræftforskning og introduktionen af nye kræftlægemidler. Det viser en undersøgelse, som to amerikanske forskere har præsenteret i tidsskriftet Jama Oncology. Forskerne undersøgte over en femdages periode i juni i år – kort efter den amerikanske kræftkongres ASCO – førende nyhedsmediers brug af 10 superlativer i relation til ordet ‘kræftlægemiddel’. De fandt 94 artikler fra 66 fremtrædende medier, der 97 gange anvendte...

Prøv Dagens Pharma gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få gratis adgang til alle artikler på Dagens Pharma i fire uger. Du modtager også nyhedsbrevet, med de seneste nyheder og historier fra pharmabranchen, fire gange ugentligt (mandag-torsdag). Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.