Data fra medicinsalg bliver brugt til målrettet markedsføring

Lægemiddelfirmaer og internetselskaber er i stilhed gået sammen om at udvikle et system, der kan sammenkæde data fra køb af medicin på apoteker med kundernes internetkonti og derved skræddersy onlineannoncer i forhold til bruger helbredsforhold og køb af receptpligtig medicin. Det skriver Bloomberg. Teknikken kaldes ’matchback’ og fungerer ved hjælp af såkaldte datamægleren som f.eks. IMS Health. Mæglerne har gennem en årrække indsamlet flere hundrede millioner receptpligtig optegnelser ved købe dem fra firmaer som Express Scripts og CVS Health, der...

Prøv Dagens Pharma gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få gratis adgang til alle artikler på Dagens Pharma i fire uger. Du modtager også nyhedsbrevet, med de seneste nyheder og historier fra pharmabranchen, fire gange ugentligt (mandag-torsdag). Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.